tirsdag den 18. maj 2010

Bananboller med Musli.


Jeg har en skøn bagebog fra AMO, som jeg bruger rigtig meget... Den er nærmest min bibel, som Kenneth siger ;O)
Idag har jeg bagt disse skønne bananboller, så der er lidt til frugttid i børnehaven og nogle til at tage med, når jeg nu skal på skolebænken imorgen...
Da jeg hverken havde kærnemælk og A38 tog jeg en koldskål med Jordbær og tykmælk.... Resultatet er rigtig godt ;-)

BANANBOLLER MED MUSLI: 20 små eller 15 store.
2½ dl kærnemælk
2½ dl A38
150 g havregryn
50 g cornflakes
1 spsk honning
2 tsk salt
2 modne bananer
100 g rosiner ( eller andet tørret frugt, eks, kirsebær, blåbær, tranebær, ananas.)
75 g nødder
50 g gær
600 g hvedemel

Udrør gær i kærnemælk og tilsæt havregryn, cornflakes, salt, honning,rosiner og nødder.
Mos bananerne i A38 og bland det i dejen.
Ælt melet i til dejen er glat og smidig.
Stilles til hævning 1 times tid.
Tril boller og stilles til hævning ½ time.
Bag bollerne 10-15 min midt i ovnen ved 200 grader (varmluft)

Velbekomme

2 kommentarer:

  1. Hej Jette Elisa,

    yum, de lyder gode de boller :o) At du brugte koldskål i stedet får dem bestemt kun til at lyde mere lækre

    SvarSlet
  2. Hej Camilla..
    Man skal bare bruge hvad man har ;) Yoghurt med frugt er osse ret godt at bage af...
    Koldskålen var udløbet på dato, men det har ikke nogen betydning, når man bager med det.. og så gik det jo ikke til spilde :o)

    KH Jette Elisa

    SvarSlet

På forhånd tak ;)